Zašto putovati?

July 13, 2014
Na nagovor prijateljice kojoj samu slučaju da ova ideja zaživi i preraste u nešto ozbiljnoobećao nagraduodlučio sam započeti pisanje vlastitog bloga. Nije mi trebalo mnogo da se odlučim za tematiku, jer da ste me u bilo koje doba dana ili noći pitali šta najviše volim, odgovor bi bio isti – putovati. Jedanput sam pročitao izreku koja glasi "Putovanje je jedina stvar koju plaćaš, a koja te čini bogatijim". U prvi mah pomislih da je i obrazovanje nešto što čovjek plaća, a čini ga bogatijim. A onda sam shvatio da se svodi na isto, jer ne postoji ljepši način obrazovanja i vlastite nadgradnje od putovanja.

Živim u maloj sredini sa uskim i ustaljenim okvirom razmišljanja i ponašanja. Ima tu ljudi različitih profila, zanimanja i nivoa obrazovanja, ali u principu svi oni su oblikovani postulatima sredine u kojoj žive. Tek na rijetkima se mogu prepoznati bogatstvo duha, prefinjenost i kozmopolitizam. Razlika između prve i druge grupe ljudi je u samo jednoj stvari – ovi drugi su putovali i upoznali svijet.

Ja sam poprilično rano počeo iskazivati želju za nečim što nadilazi prostorne i životne okvire sredine u kojoj sam rođen i gdje sam proveo djetinjstvo. Možda je i činjenica da sam se kao mali nekoliko puta selio u različite gradove doprinijela mojoj ljubavi za upoznavanjem drugačijih mjesta i kultura. Sticajem ratnih okolnosti, more sam po prvi put vidio tek u desetoj godini i od tada, evo već sedamnaestu godinu zaredom ljetovanje smatram ključnom tačkom moje kalendarske godine i nešto čemu se radujem kao malo dijete, iako to odavno nisam.

Odlaske na more sa roditeljima vremenom su zamijenila ljetovanja sa društvom, putovanja automobilom i autobusom su prerasla u let avionom, Balkan je zamijenila Evropa, a zatim i Afrika. Svako od ovih putovanja, bez obzira na destinaciju, godišnje doba i budžet, ostavilo je dubok trag na moju ličnost. Upoznao sam nova mjesta, drugačije ljude, kulture i običaje, različite stilove života i na taj način doživotno obogatio svoju ličnost. Počeo sam da razmišljam znatno šire, da postajem tolerantniji prema onima koji se razlikuju od mene, da zračim drugačijom energijom. Više puta sam čuo rečenicu „Ti izgledaš kao da nisi odavde“ i moram priznati da je to najbolji kompliment koji sam dobio u životu. Ne radi se o tome da se stidim sredine u kojoj živim, nego mi je jednostavno drago što ljudi primijete da ulažem u sebe i da sam ponio dio energije i duha mjesta koja sam obišao na svojim putovanjima.

Ukoliko još uvijek čitate ovaj post, želim da vam poželim dobrodošlicu i ukratko vas uputim u ono što ćete u budućnosti moći da očekujete od mene. Moram priznati da još uvijek nemam potpuno iskristalisanu viziju u kom smjeru će se kretati moje pisanje na blogu, ali ono što vam sa sigurnošću mogu reći jeste to da će se baviti različitim temama vezanim za putovanja. Podijeliću sa vama svoja iskustva o destinacijama koje sam posjetio i koje namjeravam da posjetim, upoznati vas sa načinom na koji organizujem vlastita putovanja, korisnim informacijama koje treba da znate prije nego što se otisnete u svijet i drugim finesama iz ovog domena. Veliki pozdrav do idućeg čitanja.

1. Pa srećna trogodišnjica. Da nastaviš ovako ludu vožnju i u narednih 100 godina.
    Ja ću ovde spustiti svoj poslednji post, na istu temu https://danicassmallworld.com/sr/2017/07/06/zasto-ja-putujem/

2. Jedan predlog prijatelju, blog bi bio dosta dobio na kvaliteti kada bi ga "obogatio" video snimcima, pored fotografija. Pozdrav.

Replies
    1. ...blog bi bio dosta kvalitetniji...

Delete
    2. Prije nekoliko godina sam ubacivao i video snimke, ali sam odustao jer je proces snimanja i montaže zahtjevan i dugotrajan, te mi oduzima previše vremena kako na samom putovanju, tako i po povratku, a nažalost nisam u mogućnosti da se toliko vremenski posvetim blogu zbog drugih obaveza. Hvala na sugestiji u svakom slučaju.

3. Svaka čast za tekstove, blog i sva iskustva koja si pokupio na putovanjima. Samo napred, čitamo se redovno! :)

Replies
    1. Hvala najljepše. Zadovoljstvo je pisati kad znam da je to što pišem zanimljivo i korisno drugima. :)

Delete
  4. Blog je fantastičan, svaka čast! Nedavno sam naleteo na ovu stranu tražeći lokacije za posećivanje po Lihtenšteinu. Dosta toga i informativnog sam zahvaljujući radu Svetskog Putnika ovde saznao. Jako zanimljivo, samo tako nastavi. Radujem se novim lokacijama :-)

Replies
    1. Hvala najljepše. Drago mi je da je blog čitan i koristan drugim ljudima, to mu je i svrha. :)

Delete
  5. Dragi Svjetski Putniče, nedavno otkrih tvoj blog, sasvim slučajno tražeći informacije o tome šta posetit u Košicama, a onda sam nastavih dalje da čitam. :) Tekstovi su jasni i koncizni, sa dovoljno informacija, ni premalo ni previše- taman kako treba. <3 Sjajno je ovo što radiš! Ni ja ne volim previše turističke gradove, a upravo tražim ideje za vikend putovanja, tako da ću istražiti i ostale destinacije koje su opisane na blogu.
    Želim ti da budeš u mogućnosti da putuješ duže od produženog vikenda! Srećna buduća putovanja!

Replies
    1. Hvala na divnom komentaru, drago mi je da ti se dopadaju tekstovi. Srećom, u odnosu na period kada je nastao tekst o Košicama, sada je situacija sa slobodnim danima mnogo bolja. :)