nedjelja, 20. rujna 2015.

Kako se čekirati na Wizz Air-ov let putem web-a?

Wizz Air je niskobudžetna aviokompanija koja vam omogućuje da letite širom Evrope po znatno nižim cijenama nego što je to slučaj sa klasičnim aviokompanijama. Ako se pitate u čemu je kvaka, radi se o tome da kod ovakvih kompanija za cijenu karte dobijate samo prevoz i ostvarujete pravo na ručni prtljag dozvoljenih dimenzija 42x32x25 cm, a sve preko toga plaćate. Dakle, za dodatne kofere, obrok u avionu, pa čak i sam check-in na aerodromu, moraćete dodatno da platite. Ako ste spremni da putujete sa ruksakom i bez obroka u avionu, onda nam preostaju još samo troškovi čekiranja. Kako biste i tu uštedjeli, Wizz Air je dao mogućnost besplatnog web check-in-a, koji treba da odradite samostalno, a otvoren je od 30 dana do 3 sata prije samog leta. Ja ću vam u nekoliko koraka objasniti kako da to učinite.


Korak 1


Potrebno je da odete na web stranicu wizzair.com i nakon što odaberete svoj jezik (ja ću raditi na primjeru bosanskog), sa desne strane ćete vidjeti plavi okvir u kome su vam date opcije za prijavu na let (u srpskoj varijanti će pisati čekiranje), dodavanje torbe ili pronalaženje rezervacije. Kliknućete na prijavu za let i u novom prozoru koji će vam se otvoriti takođe sa desne strane, unijećete potvrdni broj koji ste dobili na mail prilikom rezervacije i prezime putnika na čije ime glasi cjelokupna rezervacija. Potvrdni broj se sastoji od šest znakova (kombinacija slova i brojeva). Zatim ćete kliknuti na traži rezervaciju.

 

Koraci 2, 2a i 2b


Otvoriće vam se novi prozor u kome su dati podaci putnika na koje se odnosi rezervacija, uključujući ime i prezime, kao i vrstu prtljaga koju ste rezervisali. U ovoj fazi imate priliku da izmijenite podatke i unesete dodatni prtljag ukoliko ste shvatili u međuvremenu da vam je potreban (naravno, to će vam se dodatno naplatiti). Ukoliko ste ostali pri podacima koje ste unijeli prilikom rezervacije, kliknućete u okviru sa desne strane „Nastavak na prijavu na let putem weba“.


Stranica će vas prebaciti na novi prozor u kome se nalaze podaci o odabranom sjedištu. Wizz Air automatski dodjeljuje sjedišta, a ukoliko želite promijeniti sjedište to možete učiniti ovdje. Naravno računajte na to da se svaka dodatna usluga naplaćuje, pa tako i ova. Stoga ako ne želite stvarati bespotrebne troškove ponovo kliknite na „Nastavak na prijavu na let putem weba“. Otvoriće vam se skoro identičan prozor kao i prethodni, ali je ovaj put riječ o povratnom letu. Takođe ćete samo kliknuti na „Nastavak na prijavu na let putem weba“ s desne strane.


U narednom koraku Wizz Air će vam skrenuti pažnju da niste odabrali neku od brojnih usluga iz njihove palete, koje se takođe dodatno naplaćuju. Ignorisaćete ih i kliknuti ponovo na „Nastavak na prijavu na let putem weba“.


Korak 3


U narednom koraku će vam se otvoriti prozor u kome je prikazan status prijave na let. Pored imena putnika ćete vidjeti opciju „Unos informacija o putniku“ za odlazni i za povratni let.


Kliknućete prvo na opciju „Unos informacija o putniku“ za odlazni let (u primjeru na slici to je Beograd-Laraka) nakon čega će vam se otvoriti mali prozor u kojem morate unijeti podatke o datumu rođenja, pasošu i vizi ukoliko je potrebna. 


Prilikom unosa podataka o datumu rođenja, prvo izaberite godinu, pa mjesec i datum, jer se može desiti da vam prvobitno u ponuđenim opcijama ne prikaže novembar i decembar. Zatim unesite podatke o pasošu (broj, država u kojoj je izdat, datum izdavanja i isteka). Treća grupa podataka se odnosi na vizu. Ukoliko vam za zemlju u koju putujete nije potrebna viza, čekirajte opciju „nije potrebna viza“. Kada ste unijeli sve podatke, još jedanput ih dobro provjerite, jer se naknadno ne mogu ispravljati, a to može dovesti čak i do toga da vam ne dopuste let jer vam se navedeni podaci ne slažu sa onima u dokumentima. Nakon toga kliknite na „Sačuvaj“.

Korak 4


Automatski ćete se vratiti na prethodnu stranicu, ali ovaj put će umjesto „Unos informacija o putniku“ pisati Izmjena informacija o putniku i ispod toga Prijava na let. Ako su unijete informacije konačne, kliknite na „Prijava na let“. 


U novom prozoru ćete dobiti još par dodatnih napomena koje ćete pročitati, a zatim kliknuti opet na „Prijava na let“. Wizz Air će vam zatražiti potvrdu prijave, pa ćete kliknuti na „Da, potvrđujem“.




Korak 5


Time ste izvršili prijavu na let, što će vam i pisati u novom prozoru koji će se otvoriti. Ujedno će vam biti ponuđena opcija da odštampate kartu, što ćete učiniti. Nakon što ste odštampali kartu za odlazni let, obratite pažnju da vam još uvijek stoji otvorena opcija za prijavu za povratni let. Ponovo ćete kliknuti na „Prijava na let“ i ponoviti postupak kao i za odlazni let. Nakon toga ćete dobiti mogućnost da odštampate i kartu za povratak.




Korak 6


Posljednji korak tiče se samog odlaska na aerodrom, gdje ste dužni da odštampanu kartu skupa sa svojim putnim ispravama date na uvid. Ukoliko posjedujete putne dokumente zemalja izvan EU, morate doći na mjesto za prijavu na let kako bi vam provjerili dokumente i udarili pečat na kartu prije nego što nastavite prema ulazu za ukrcaj. Ukoliko na putovanje nosite i prtljag koji će ići na predaju (dakle pored onog ručnog koji je s vama), morate se javiti na mjesto za predaju prtljaga najkasnije 40 minuta prije polaska vašeg leta. Ako ste zaboravili kojim slučajem kartu, onda morate platiti naknadu za prijavu na let na aerodromu. Ukoliko imate samo ručni prtljag, onda morate biti na mjestu za ukrcaj najkasnije 30 minuta prije polijetanja.


Ukoliko imate neka dodatna pitanja, ostavite ih u komentaru.

Broj komentara: 15:

  1. Sjajan post. Prvi put sam rezervisala putovanje preko Wizz Aira. Jos mi nije 30 dana do puta ali taman ce mi koristiti za cekiranje. Inace sjajan je u blog, mnostvo korisnih informacija. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Nadam se da će ti biti od koristi kad dođe vrijeme za čekiranje. :)

      Izbriši
    2. Postovani, molim vas mi recite da li je moguce uneti u wizzair avion, u okviru rucnog prtljaga, kreme u pakovanju do 100ml? Imamo placen samo rucni prtljag i zato sve moramo da unesemo u putnicki deo aviona.

      Izbriši
    3. Moguće je, samo zapremina bočice ne smije prelaziti 100 ml, bez obzira koliko unutra ima kreme. I svu kozmetiku morate staviti u zip plastičnu vrećicu.

      Izbriši
  2. Slažem se sa Anom. Super post sa mnogo korisnih informacija!

    Mersad
    Mersad Donko Photography

    OdgovoriIzbriši
  3. Sada su promenili sajt i prilikom cekiranja nema unosa podataka o putniku (br.pasosa..)osim imena i prezimena. Ranije je bilo ali sada nema? Vise puta sam proverila da ne bih pogresila nesto.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moguće da su nešto promijenili, ja nažalost ne mogu provjeriti jer nemam važeći kod. Ali vidim da je i okvir za prijavu na let sada nešto drugačiji, pa se ne nalazi više kao prije sa desne strane, nego u gornjem desnom uglu. Ovaj primjer je ipak od prošle godine.

      Izbriši
  4. Jelena da li si to onda resila? I kako?

    OdgovoriIzbriši
  5. Sta se desava u slučaju da je mesto odabrano tokom rezervacije i plaćanja? Da li i u tom slučaju wizzair sam dodeljuje sedište ili postoji opcija da se potvrdi vec rezervisano sedište?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko je meni poznato odabir mjesta je dostupan uz doplatu, što znači ako ste platili svoje sjedište, njega ćete i dobiti.

      Izbriši
  6. Cekirala sam kartu i odstampala je ali mi sada pravi problem da odstampam povratnu kartu, koja je za 8 maja. Izbacuje mi konstantno da putnici koji ne dolaze iz zemalja EU, moraju licno da se cekiraju na aerodromu. Nije mi jasno jer samo pre par dana sam cekirala kartu za odlazak, a sad mi se ovo pojavljuje za povratnu kartu. Da li neko zna o cemu se radi?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne mogu sa stopostotnom sigurnošću da tvrdim, ali sudeći po napisanom pretpostavljam da za odlazak niste imali problem jer putujete iz Srbije. S druge strane, povratak slijedi iz zemlje koja se nalazi u Evropskoj Uniji, te stoga procedura na datom aerodromu možda zahtijeva tako. Pokušajte kontaktirati pomoć na wizz air-ovoj facebook stranici.

      Izbriši
  7. Cekirala sam i odlaznu kartu i povratnu iz Nemacke, samo sa par dana razlike. Odlaznu, za put za Beograd mi se odstampala, ali posle par dana kad sam htela da cekiram i povratnu jer u Srbiji nemam stampac, nece. Izbacuje mi konstantno da ko nije iz EU mora da se cekira na aerodromu :/

    OdgovoriIzbriši
  8. i meni se desilo sada da povratak ne mogu da cekiram online?verovatno niski aerodrom ne podrzava tj. jos nema sistem za ocitavanje el.karata?zna li neko odgovor trebam putobati 17-tog

    OdgovoriIzbriši
  9. i naravno nisam morala stampati kartu za let iz Svajcarske,jer naravno su opremlkeni za ocitavanje el.karti...samo pokazete kartu u tolefonu na pass walletu

    OdgovoriIzbriši