Budimpešta u 4 dana - šta posjetiti? (Dan 2)

Drugi dan boravka u Budimpešti bili smo suočeni sa poprilično lošim vremenskim prilikama. Sumorno nebo i dosadna kiša su nam poručivali da je najbolje da provedemo dan u hotelskoj sobi. Međutim, nismo se dali smesti. Spremili smo se i uhvatili autobus koji je vozio prema željezničkoj stanici Keleti. Plan nam je bio da taj dan obiđemo Budim.

Budimski arboretum

Odlučili smo započeti sa Budimskim arboretumom, kojeg sam ucrtao na svoju mapu. Sjeli smo na bus koji vozi preko Elizabethinog mosta, otprilike brojeći stanice do arboretuma. Budući da moja mapa nije bila baš detaljna, nasumice smo sišli na jednoj stanici. Odlučili smo se za provjerenu varijantu ispitivanja prolaznika kako bismo saznali gdje se nalazi arboretum. Većina nas je gledala blijedo, jer nisu znali za njegovo postojanje. Najzad nam se posrećilo i jedan nam je prolaznik objasnio da se vratimo autobusom nekoliko stanica niže. Poslušali smo njegov savjet i ispostavilo se da je bio u pravu. Doduše, i po dolasku na novu stanicu smo bili prinuđeni da malo lutamo kako bismo našli arboretum, koji se nalazio u jednoj od sporednih ulica, tik do ogromne zgrade u kojoj je smještena neka obrazovna ustanova.

Na ulazu u arboretum smo po simboličnoj cijeni kupili papirne narukvice koje predstavljaju ulaznice i uputili se u razgledanje. Moram priznati da sam bio malo razočaran ovim arboretumom, jer sam očekivao ogroman park sa najrazličitijim drvećem, poput onog u Trstenu kraj Dubrovnika. Ovo je više ličilo na mali parkić sa velikim brojem štandova na kojima se prodavalo saksijsko cvijeće, od rododendrona i pasiflore, pa do biljke mesožderke. Istini za volju, ljubitelji cvijeća ovdje mogu naći povoljne sadnice nekih sorti koje se u našim cvjećarama ne mogu lako naći.

U okviru arboretuma se nalaze i zatvoreni objekti, a u jednom od njih se upravo održavala izložba bonsaija i orhideja, pa je bilo zanimljivo pogledati eksponate u koje su uzgajivači uložili dosta truda. To je ujedno bila i dobra prilika da se sklonimo s kiše i malo osušimo. Iz arboretuma sam izašao sa malom saksijom pasiflore, koju sam do kraja dana bio prinuđen nositi sa sobom po gradu.

Gellert brdo i Citadela

Iduća postaja nam je bilo tzv. Gellert brdo, smješteno odmah pored Elizabethinog mosta koji spadaja Budim i Peštu. Vrijeme je i dalje bio prilično očajno, ali je barem prestala padati kiša. U podnožju brda se nalazi spomenik svetom Gelertu, po kome je brdo i dobilo naziv. Gelert je bio mučenik koga su protivnici hrišćanstva uhvatili, odveli na vrh brda i odatle ga bacili, usmrtivši ga.

Uspon do vrha je pomalo naporan i zahtijeva dobru kondiciju, ali se isplati zbog fantastičnog pogleda na grad. Na vrhu brda se nalazi Citadela, utvrda koju je 1851. godine sagradio Julius Jacob von Haynau, komandant Habsburške monarhije.

Ispred citadele se nalazi Kip slobode, koji predstavlja 14 metara visoku bronzanu statuu žene koja u uzdignutim rukama drži palmin list (naravno, zaboravio sam je fotografisati). Statua je postavljena na 26 metara visoko postolje. Sa lijeve i desne strane ove statue nalaze se još po jedna manja statua, a izvorno su postojale još dvije, koje se danas nalaze u Parku statua.

Ribarska tvrđava

Nakon što smo se spustili s Gellert brda istim putem kojim smo i došli, uputili smo se obalom Dunava pokraj podnožja Budimskog dvorca i Lančanog mosta do Ribarske tvrđave (engl. Fisherman's Bastion). Dolazak do Ribarske tvrđave zahtijeva prolazak kroz niz sporednih uličica i stepenica, ali ne treba da imate bojazan da ćete se izgubiti jer kule koje se izdižu na vrhu u svakom momentu služe kao dobar putokaz.

Ribarska tvrđava je, po mom mišljenju, možda i najljepše mjesto u Budimpešti, odakle se pruža fantastičan pogled na grad. Tvrđava se sastoji od sedam kula, od kojih svaka predstavlja po jedno pleme koje se doselilo u Mađarsku krajem 9. vijeka, i koja su stvorila mađarski narod.

Ulaz u tvrđavu je slobodan, a radno vrijeme je 24h dnevno. Ulaz se naplaćuje jedino za gornje kule, koje su otvorene od 09:00h do 20:00h (osim u periodu od 16. marta do 30. aprila kada rade do 19:00h). Cijena ulaznice za gornje kule po odrasloj osobi je 700 HUF. U okviru tvrđave, nalaze se i crkva Svetog Matijaša, izgrađena u kasnom gotskom stilu, kao i bronzana statua Stjepana/Stefana I. Crkva je kroz istoriju doživjela brojna oštećenja i renoviranja, a tokom turske okupacije je služila i kao glavna džamija. Najveću štetu, crkva je pretrpjela za vrijeme Drugog svjetskog rata, tako da je renovirana u periodu od 1950. do 1960.

Margitino ostrvo

Nakon uživanja u ribarskim kulama, spustili smo se nazad do Dunava, odakle smo uživali u pogledu na zgradu parlamenta. Odlučili smo nastaviti dalje prema Margitinom ostrvu, riječnom ostrvu na Dunavu. Ostrvo je dugo 2,5 km, a široko 500 m. Ostrvo je dobilo ime po Sv. Margareti Ugarskoj, kćerki kralja Bele IV, koja je živjela u samostanu dominikanki na ovom ostrvu.

U momentu kada smo zakoračili na ostrvo već uveliko je padao mrak, a dok smo došli do drugog kraja nije se ništa vidjelo tako da smo odlučili doći ponovo drugi dan, jer je ostrvo zaista obećavalo. Uhvatili smo neki bus na ostrvu koji nas je prevezao preko mosta na drugoj strani ostrva i skrenuo na desnu stranu. Jedna od putnica nam je objasnila da ćemo ubrzo morati izaći na stanici na kojoj i ona, da bismo našli novi autobus koji vozi prema zgradi parlamenta. Takođe nam je rekla da je taj autobus jedan od dva (u prošlom postu sam naveo brojeve 15 i 26) u kojima obavezno pregledaju karte. Na sreću naše jučerašnje su ostale neiskorištene, pa smo ih probušili pri ulasku u autobus.

Kada smo stigli nadomak parlamentu, izašli smo i provrzmali se još malo s druge strane zgrade, kako bismo je bolje razgledali, a potom se uputili ka hotelu, hvatajući novi autobus. Iako je za vrijeme našeg boravka, taj dan bilo najružnije vrijeme, može se reći da smo ga najviše iskoristili za šetanje po gradu.

Budimpešta - Dan 1    Budimpešta - Dan 3    Budimpešta - Dan 4

1. Divan post. Osvojili su me bonsai :)

2. Hvala na komentaru. :) Izložba bonsaija je bila zaista lijepa, nisam postavio sve slike u post, bilo je još lijepih primjeraka.